Lelaki Menangkap Buaya Gergasi Kuno Berusia 90 Tahun, Tengok Aksi Lelaki Ini Sungguh Berani!

Lelaki Menangkap Buaya Gergasi Kuno Berusia 90 Tahun, Tengok Aksi Lelaki Ini Sungguh Berani! Siapa yang tak takut dengan haiwan ganas seperti buaya? Sekali dia nganga mulut, boleh telan dua tiga ekor kambing tau! tapi perkara ni lagilah bahaya kalau haiwan ganas ini kacau orang kampung nak ambil nyawa manusia pulak.

SAJAHEBOH.COM - Lelaki Menangkap Buaya Gergasi Kuno Berusia 90 Tahun, Tengok Aksi Lelaki Ini Sungguh Berani!Seekor buaya kuno yang sudah berusia 90 tahun telah berjaya ditangkap oleh sekumpulan penduduk di aceh, indonesia. fuh hampir sedekad dah umur dia! cara orang aceh menangkap buaya gergasi tersebut dengan penuh skill memang tarik perhatian org awam.

Buaya yang dikatakan mempunyai berat 1 tan dan panjang 5 meter itu telah ditangkap dekat sebuah ladang kelapa sawit sebelum diberikan kepada pihak berkuasa.

Pada awalnya, kehadiran buaya tu disedari sebab ia cuba menerkam ke arah seekor kambing di ladang kelapa sawit aceh tamiang, tapi sebab takut buaya tu datang serang pekerja kat ladang pulak, dorang pun ambil keputusan untuk tangkap si buaya dan ikat haiwan tu guna tali supaya ia dah tak boleh mengganas dan serang pekerja ladang lain.

SAJAHEBOH.COM - Lelaki Menangkap Buaya Gergasi Kuno Berusia 90 Tahun, Tengok Aksi Lelaki Ini Sungguh Berani!Chill je weh tengok abang seluar merah tu kawal pergerakan buaya tu! Ilmu apa dia pakai? berani betul!

Dilepaskan dekat kawasan hutan oleh pihak berkuasa, kejadian buaya menyerang manusia ni sering berlaku di aceh disebabkan semakin ramai individu yang suka menceroboh masuk habitat haiwan liar tersebut.

SAJAHEBOH.COM - Lelaki Menangkap Buaya Gergasi Kuno Berusia 90 Tahun, Tengok Aksi Lelaki Ini Sungguh Berani!Dorang ni manusia berani yang risikokan nyawa sendiri untuk keselamatan orang lain. macam ni lah superhero sebenar. ni baru betul avengers. eh? nasib baiklah ada jugak orang yang berani dan mempunyai skill hebat dalam tangkap buaya yang terlepas kat ladang kelapa sawit ni. kalau takā€¦ habis dah pekerja ladang semua kena ngap!

Facebook Comments Box

Leave a Reply

Your email address will not be published.