Heboh Sekampung! Penangkapan Raksasa Air Tawar Buatkan Penduduk Kampung Terlopong Melihat Dengan Mata Mereka

Heboh Sekampung! Penangkapan Raksasa Air Tawar Buatkan Penduduk Kampung Terlopong Melihat Dengan Mata Mereka. Penangkapan raksasa air tawar telah membuat penduduk di suatu perkampungan heboh.

SAJAHEBOH.COM -  Heboh Sekampung! Penangkapan Raksasa Air Tawar Buatkan Penduduk Kampung Terlopong Melihat Dengan Mata MerekaUntuk terus menonton video yang viral dan menarik ini sila kan langsung saja scroll ke video nya di bawah.

Video yang amat menarik dan viral ini dilaporkan berlaku di sebuah daerah di negara Indonesia dimana seekor ikan air tawar yang cukup besar hingga di gelar penduduk setempat raksasa air tawar.

Ikan itu dikatakan di pelihara oleh pemilik nya sejak kecil lebih dari 10 tahun lalu dan di biarkan lepas bebas di sebuah kolam kecil di tepi rumah nya.

SAJAHEBOH.COM -  Heboh Sekampung! Penangkapan Raksasa Air Tawar Buatkan Penduduk Kampung Terlopong Melihat Dengan Mata MerekaKetika proses penangkapan para penduduk setempat beramai ramai mengerumuni kolam kecil tersebut untuk melihat ukuran raksasa air tawar tersebut.

Mereka menggunakan jaring untuk menangkap nya dan setelah agak lama bersusah payah akhirnya raksasa air tawar tersebut berjaya juga di perangkap ke dalam jaring.

Ukuran raksasa air tawar tersebut di ukur dan gambarnya di ambil. Ketika melihat ukurannya semua orang yang ada semua nya terlopong tak menduga yang ukurannya melebihi 2 meter panjang dengan diameter sebesar 60 cm.

SAJAHEBOH.COM -  Heboh Sekampung! Penangkapan Raksasa Air Tawar Buatkan Penduduk Kampung Terlopong Melihat Dengan Mata MerekaMenurut cerita ada ramai yang berminat membeli raksasa air tawar tersebut tetapi pemilik nya belum memberikan kata putus.

Raksasa air tawar tersebut di lepaskan kembali bebas di kolam tersebut.. Jom kita saksikan video yang viral dan menarik ini.

Sila tonton video:

Kredit video: Video on the spot terbaru

Sumber: Kotakmedia.host

 

Facebook Comments Box

Leave a Reply

Your email address will not be published.