Akak Ipar Aku Malas, Rumah Dah Macam Reban Ayam!, Orang Kelantan Memang Camni Ke?

Akak Ipar Aku Malas, Rumah Dah Macam Reban Ayam!, Orang Kelantan Memang Camni Ke?Assalamualaikum admin.. sila hide kan profile saya ye.. tq siarkan cerita saya..Saya nak ceritakan mngenai isteri abang saya.. abang saya berkawin di usia yang agak lambat dengan orang kelantan.

SAJAHEBOH.COM - Akak Ipar Aku Malas, Rumah Dah Macam Reban Ayam!, Orang Kelantan Memang Camni Ke?Sudah nak masuk 4 tahun perkahwinan tapi bahagia dah mempunyai sorang anak perempuan berumur setahun lebeh.Comey sangat anak dia bam bam gitu.. masalahnya isteri abang saya ni seolah-olah macam tak pernah peduli pasal kebersihan rumah..

Dari mula diorang kawen sampai la beranak sorng dah pon.. rumah dia na’uzubillah x taw sy nk gambarkn mcm mn bersepahnya hnya adik bradik sy je yg taw keadaannya smpikn kiteorng bleh samakan mcm kandang b*b* smpi tertanya2 kiteorng mcm mn abg sy dan isteri dia bleh dok dlm rumah berselerak sebegitu rupa sedangkan rumahnya cantik sgt banglow 2 tingkat gitu tp membiarkn bintang seperti tikus beranak pinak d dlm rumah x ke kotor namanya tu..

tapi masalahnya abg sy punya perangai masyaallah baek sgt dia x penah menegur pape pon even adik bradik sy ada benda yg x btol sbb sy taw jika dia menegur mybe akn berlaku segala kemungkinan yg x baik.. so bg nya msing2 ada otak bleh brfikir mn yg elok dan x elok.. ok berbalik pada cerita isteri abg sy tu dia adalah seorng yg bekerja 9 to 5 sabtu ahad off..

so byk sgt msa dia utk berkemas rumah.. yg sy heran kenapa rumah dia mcm org x terurus.. kdg2 terpikir sy dan jgk adik bradik sy psl isteri abg sy adakah perangainya msa ank dara mmg mcm tu atau dia mmg pemalas atau dia mmg x reti nk kemas rumah, sedangkan dia dah mnjadi ibu.. sy kesian dgn abg sy yg terpaksa hadapi semua niy dgn sikap isterinya yg x nk amek peduli psl kebersihan rumah..

Setiap kali sy dan suami ziarah ke rumah diorng dgn rumahnya yg bersepah tu sy jd malu dgn suami smpikn suami terbantut nk buang hajat bila msok ke bilik air.. tapi apakan daya sapa lah kami utk menegur.. sedangkan abg sy pon x penah berkata pape inikan pulak sy adiknya.. yang saya herannya isteri dia pergi keja wangi bersih bak sutera tapi di rumah maakkkk aiiii tepok dahi tgk itu rumah kah!

Soalan saya, perlu ke saya bercakap dengan isteri abang saya tu sampai bila nak biarkan rumah berselerak begitu?

Nampk biadap tak saya bercakap sebegitu takut pula saya di cop sibuk hal rumah tangga mereka sedangkan lama dah saya sabar dengan keadaan rumah abang saya yang makin ari makin teruk.. beruntung isteri abang saya tu tidak mempunyai mak mertua tiap-tiap tahun beraya kampung dia sahaja..

Adakah saya kena redha je dengan rumah tangga abang saya sebegitu dan biarkan saja tahun demi tahun tanpa perubahan atau perlukah saya untuk menegur isteri abang saya? Layak kah saya hanya sebagai adik ipar untuk menegur kakak ipar untuk demi kebaikan rumah tangga abang saya?

Facebook Comments Box

Leave a Reply

Your email address will not be published.