Cuba Menipu Bos Sebab Nak Ponteng Kerja, Tapi Kantoi!

Cuba Menipu Bos Sebab Nak Ponteng Kerja, Tapi Kantoi! Bila dah masuk alam pekerjaan, memang sangat susah untuk kita melakukan perkara yang kita pada bila-bila masa dan kebanyakannya kena tunggu masa cuti.

 Kantoi Menipu Sebab Tidak Mahu Datang Kerja, Tapi Kurang BijakInilah realitinya pe’el anak muda sekarang. 
Nak menipu majikan tak kena gaya.

Ingat depa ja pandai Google ka?
Sekali aku Google, nah! Kantoi!
Bagi cuti panjang, kaku terus.
Kawan-kawan jangan ikut pe’el tak senonoh macam ni ya.
Bos bos ni korang nampak je macam naif, tapi dia ada instinct yang kuat.

Sesetengah majikan memang agak sukar untuk dibawa berbincang atau meluluskan cuti dan tidak hairanlah kalau ada sesetengah orang suka menipu, ambil MC dan sebagainya semata-mata untuk cuti.

Kalau dah memang tiada hati nak kerja, boleh lah tulis surat berhenti kerja dan cari kerja lain jika betul-betul tiada hati kerja di situ.

Tapi kalau betulpun kita tidak mahu datang kerja, seeloknya guna alasan yang betul dan munasabah dan jangan menipu seperti kisah yang dikongsikan Shafiq Nasaruddin ni di laman facebooknya. Baca juga kisah bos menghalau pekerjanya tapi tindakannya itu dipuji ramai.

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *